2019年7月22日月曜日

【湘南とつかYMCA】短期留学④

【湘南とつかYMCA】短期留学④


留学生活2カ月目に入り、クラスはビギナー1からビギナー2へと上がりました。

ビギナー1の成績表では、なんとパーフェクトスコアを貰うことができました!
クラスメイトが一緒に喜んでくれて、とても嬉しい瞬間でした。

2カ月目はビギナー1から一緒だったクラスメイトも何人かいて、お昼を一緒に食べたり遊びに行ったり、皆と話す時間が増えました。

モントリオールYMCAには日本人が少ないです。ヨーロッパや南米からの生徒が多く、たまにフランス語とスペイン語が飛び交います(笑)。

その分心細い時もありますが、日本にいたら出会えなかったような様々な国の友達ができ、一緒の時を過ごせることはとても特別なことだとも感じます。

色々な文化の中で育ち、年齢や目的も違いますが、話していると共感できることも多々あって嬉しいです。

どうしても挫けそうな時には、数少ない日本人の友達に話を聞いてもらうことでも、励みなっています。

私にとって、友達は留学生活の励みとなっています。もちろん、家族や日本に住む友人にもいつも助けられています。


※以下、英語でブログを書いてみました!↓

I've been in Montreal for 2 months.
In the Beginner 1 class, I got a perfect score on my result and my classmates celebrated me when I got it.Then, I was really happy.
In the Beginner 2 class, there were some friends from beginner1, and I felt like we have been more friendly each other than before.
In montreal YMCA, there are few japanese students.
Sometimes I feel lonely, but it is really special experience for me to spend time with the classmates who from all over the world. Although we have a different culture, different ages ,a different purposes,we sometimes can really empathize with each other.
However, when I feel like my heart is going to give up,I talk to one of my few Japanese friends. Then I feel better.

My friends always help me while studying abroad.
Of course my family and my friends who are in Japan too.
Thank you!